Hvorfor online markedsføring?

Online markedsføring er mere forskellig fra Offline end man umiddelbart skulle tro. Der er dog mest tale om fordele - hvis man kender spillets regler.

Onlinesalg har fremgang, mens offline har tilbagegang

Samlet set er der fremgang for onlinebutikker og tilbagegang for offlinebutikker (læs f.eks. denne artikel på borsen.dk) - men onlinesalg er meget brancheafhængig, så det siger ikke nødvendigvis noget om dit forretningsområde.

Nogle brancheforeninger har mere specifikke statistikker med højere relevans. Det vigtigste er dog ikke, om din branche er online idag, men om den bliver det imorgen.

Her er det vigtigt at se på, om det er logistisk rentabelt at levere produktet til kunder i en stor radius, og om kunderne kan danne sig et godt nok indtryk af produktet vha. en hjemmeside.

Hvis begge kriterier er opfyldt, er der en god chance for din branche/dit produkt bliver online, hvis den ikke allerede er igang med at blive det.

Ram din målgruppe så præcist som muligt

Med offline markedsføring kan det være svært at ramme ens målgruppe uden at ramme en masse uden for målgruppen. Dette fordyrer markedsføringen og derudover er mange potentielle kunder blevet så gode til at ignorere reklamer, at de heller ikke ser dem, selvom de er i målgruppen.

Oprindeligt var der de samme problemer med online markedsføring og mange kører stadigvæk reklamer på denne måde online ofte vha. bannere.

De mest succesfulde former for online markedsføring er dog dem, som udnytter teknologiens muligheder at ramme præcis de mennesker, som har størst chance for at være intresseret i produktet - SEM/PPC og SEO er gode eksempler herpå.

Drop den dyre addresse

I mange brancher er det essentielt at have en butik, der er godt geografisk placeret - men det er også meget dyrt.

Hvis der på sigt skiftes helt til onlinesalg, kan den dyre addresse skiftes ud med et lager og kontor udenfor centrum, og de sparede penge kan i stedet bruges på onlinemarkedsføring.

Budgetter til onlinemarkedsføring skal også ses i denne kontekst - den nye dyre addresse er websitet, og man styrer om man ligger i en travl gågade, eller i en baggård hvor der aldrig kommer en sjæl, med redskaber som SEO og SEM/PPC.

Kontakt

Tag et møde med os, hvor vi snakker om fordelene din virksomhed kan have af at implementere PathShaper.